Hans H. Schive AS ble etablert i 1963. De er 13 ansatte og har i en Ă„rrekke utviklet, produsert og levert hĂžy avanserte batterilĂžsninger og elektroniske komponenter. De konsentrerer leveransene sine hovedsakelig mot Offshore nĂŠringen.
Utfordringen
Bedriften jobber med store komplekse prosjekter mot inn- og utland og hadde mye dokumentasjon som mÄtte arkiveres. Alle de ansatte hadde egne systemer lagret lokalt pÄ sin PC. Ledelsen var derfor nÞdt til Ä finne en felles lÞsning hvor alle kunne ha tilgang til all dokumentasjon. Sporbarhet var ogsÄ et viktig tema. Det var viktig Ä lett kunne finne tilbake til kundekorrespondanse og signerte avtaler i forbindelse med de ulike leveransene.
Resultatet
"Resultatet ble utrolig bra", forteller salgsdirektÞr Erik Hagelien. Ved hjelp av SuperOffice sÄ har vi nÄ implementert bÄde prosjektdelen og salgsprosessen og samlet alt pÄ ett sted. "Hverdagen til den enkelte medarbeider har blitt enklere. Det ble lett Ä jobbe mer effektivt og alle fikk en helt annen oversikt enn det man hadde hatt tidligere. Det var kjempefint Ä se hvordan de andre jobbet. Resultatet ble sÄ bra at de som hadde vÊrt skeptiske til endringen nÄ var blitt de som var mest positive til systemet. NÄ kunne de selv se nytteverdien det gav dem og det gikk nesten litt sport i hvem som registrerte mest og benyttet SuperOffice best. Plutselig var vi i stand til Ä sende ut markedskampanjer med et spisset budskap til akkurat de kundene vi Þnsket Ä nÄ".
"Vi har store, komplekse og tidkrevende salgsprosesser som kunne oppleves som litt rotete og uoversiktlige. Med SuperOffice fĂžler vi oss mer proffe! uttrykker Hagelien. Det er akkurat som SuperOffice holder oss litt i Ăžrene og sikrer en god kundebehandling i alle ledd. NĂ„ lever vi opp til de kravene vi stiller til oss selv".
Det er ikke sÄ mange kunder i CRM-basen til Hans H. Schive AS, kanskje 250, men det er mye dokumentasjon og kommunikasjon knyttet til hver enkelt kunde. "For oss er kanskje den aller stÞrste verdien den orden og oversikt vi har fÄtt internt", forklarer Hagelien. "Vi har flere ganger blitt reddet fra tap av store summer fordi vi har kontroll pÄ dokumentasjon og lett finner igjen alt som har blitt kommunisert og de avtaler som er inngÄtt".
"Vi anbefaler SuperOffice CRM pÄ det sterkeste nettopp pÄ grunn av brukervennlighet og mÄten systemet hjelper oss med Ä fÞlge opp kundene pÄ en mye mer profesjonell mÄte. SuperOffice har blitt ryggraden i vÄr bedrift", avslutter Hagelien.
Gevinster:
- Sporbarhet og oversikt over avtaler sikrer Ăžkonomisk kontroll
- Det er blitt lett Ă„ jobbe mer effektivt
- Markedsaktiviteter med rett budskap til rett mÄlgruppe
Kundereferanser fra lignende bransje
-
Nerliens Meszansky
Skyløsningen gir oss treffsikre salgsprognoser og rapportering til ledelsen
-
Bridge Technologies
SuperOffice kunne helt klart tilby den mest brukervennlige CRM-løsningen
-
Vitec
Etter at vi innførte Kundesenteret har vi nesten ikke fått noen klager. Vi får faktisk en del «wow-responser» på servicen vår, og det er morsom lesning.