Last ned vår nye guide: Vekst i tøffe tider
En leders guide til vellykket vekst

Meld deg på i dag for å motta vårt nyhetsbrev.

Stockholm/Oslo, oktober 2017:

SuperOffice og eMarketeer styrker sitt samarbeide

SuperOffice er Europas ledende leverandør av CRM (Customer Relationship Management) rettet mot SMB-markedet med et omfattende tilbud for yrkesprofesjonelle innen salg, markedsføring og kundeservice. eMarketeer er en skybasert markedsføringsautomatiseringsløsning som støtter komplekse og avanserte markedsføringskrav. I stedet for å prøve å være alt for alle, jobber begge selskapene i stedet med en partnerstrategi som gjør det mulig for kunder å velge løsninger som passer deres behov best, og jobbe sømløst sammen.

Samarbeidet mellom de to selskapene vil styrke deres posisjoner i det skandinaviske og sentraleuropeiske markedet for CRM og datastyrt digital markedsføring. Det forbedrede samarbeidet betyr at selskapene utvider sine produktporteføljer og presenterer et felles tilbud til markedet. eMarketeer har mer enn 1.100 kunder, hvor ca 300 allerede har kombinasjonen med SuperOffice. SuperOffice har mer enn 6.000 kunder. Oppsiden for begge selskapene er betydelig.

"Vi har jobbet sammen i flere år allerede, og vi ser store synergier mellom våre tilbud. Applikasjonen som knytter sammen våre to løsninger er tilgjengelige via vår App Store, og vi har mange fornøyde kunder som setter pris på kombinasjonen av våre løsninger. SuperOffice fokuserer på funksjonalitet som støtter prosesser innen markedsføring, salg og kundeservice. Med det intensiverte samarbeidet med eMarketeer har vi et bedre tilbud til kunder med dypere og mer komplekse markedsføringsautomatiseringsbehov, sier Gisle Jentoft, administrerende direktør for SuperOffice.

"For våre felles kunder betyr dette at vi sammen sikrer langsiktig kontinuitet og videreutvikling av vår allerede kraftige integrasjonsløsning. Styrken i vårt felles tilbud er å la markedsførings- og salgsteamene samarbeide på den mest effektive måten" sier Michael Winbäck, administrerende direktør i eMarketeer, med hovedkontor i Stockholm.

Selskapene vil samarbeide på viktige kundekontoer og gjennomføre felles salgs- og markedsføringsaktiviteter. Med komplementær kompetanse og teknologi håper selskapene å tilby kundene muligheten til å bruke data mer effektivt, og dermed skape mer personlig kommunikasjon.
Det handler imidlertid ikke om noen form for fusjon i juridiske termer, SuperOffice og eMarketeer vil fortsette å utvikle sine respektive kjernebedrifter. For SuperOffice handler det om CRM, som dekker markedsføring, salg og kundeservice, mens eMarketeer fokuserer utelukkende på markedsføringsløsninger og markedsautomatisering.

"Vi har flere felles kunder og en økende etterspørsel etter et felles tilbud. Mange potensielle kunder som søker CRM-systemet er også søker markedsføring automatisering, og omvendt," sier Gisle Jentoft.

Er det omfattende samarbeidet det første skrittet i en fremtidig fusjon av SuperOffice og eMarketeer? "Det er ingen slike planer. Dette er et rent kommersielt partnerskap", sier Gisle Jentoft og Michael Winbäck.

• SuperOffice AS
    Driven by a passion for Customer Relationship Management (CRM), SuperOffice makes award winning CRM software for sales, marketing and customer service. As the leading European CRM provider, SuperOffice is trusted and used by more than 6,000 companies.

Gisle Jentoft, CEO
    SuperOffice AS, Wergelandsveien 27, 0167, Oslo, Norway

• eMarketeer AB
    eMarketeer was founded on the belief that great marketing should be easy, fun, effective – and for everyone. eMarketeer has delivered leading marketing solutions for the past 15 years and their all-in-one marketing platform is trusted by more than 1100 companies.

Michael Winbäck, CEO
    eMarketeer AB, Kista Science Tower, 164 51 Kista, Sweden