SuperOffice kjøper Lyyti – styrker sin europeiske CRM-satsing og får 26 millioner sluttbrukere i porteføljen

Gruppebilde

Oslo, Norge – 8. desember 2025: SuperOffice kjøper Lyyti, en av Nordens ledende plattformer for event management. Lyyti benyttes av et tusentalls europeiske selskaper, og har sterke nordiske røtter og et voksende internasjonalt nedslagsfelt.

Det finske selskapet har rundt 100 millioner kroner i årlig omsetning, hvor hele 90 prosent er gjentakende inntekter. Oppkjøpet styrker derfor SuperOffice sitt fundament for forutsigbar og skalerbar vekst. Etter transaksjonen vil konsernets årlige gjentakende inntekter nærme seg 800 millioner kroner – en økning på 13 prosent.

Begge selskap leverer sammenlignbare marginer, og det samlede konsernet får en styrket plattform for videre investeringer i produktutvikling og innovasjon, med ambisjon om å tilby Europas mest komplette event management-opplevelse.

"Oppkjøpet er et naturlig steg videre i vår ambisjon om å bli Europas mest verdsatte CRM-plattform. Lyyti styrker evnen vår til å hjelpe virksomheter med å skape relevant og målbar kundesamspill – og samtidig bringer de med seg en kultur og et team som passer perfekt inn hos SuperOffice", sier Lars Engbork, CEO i SuperOffice.

Dette er SuperOffice’ andre strategiske oppkjøp det siste halve året, etter kjøpet av svenske i-Centrum i august. Med støtte fra majoritetseier Axcel øker selskapet nå tempoet i en målrettet M&A-strategi for å utvide både produktporteføljen og den geografiske tilstedeværelsen.

Inn i et raskt voksende marked

Lyyti er en ledende nordisk plattform for å planlegge og gjennomføre fysiske, digitale og hybride arrangementer. Over 100 000 arrangementer og 26 millioner deltakere håndteres via Lyyti hvert år, og selskapet har sterke kundebaser i Finland, Sverige og Frankrike.

"Arrangementer har blitt et av de viktigste kontaktpunktene mellom bedrifter og kunder. Etter pandemien har kombinasjonen av fysiske og digitale formater særlig vist seg å være en effektiv måte å engasjere B2B-kunder i Europa på. Ved å integrere Lyyti i vårt økosystem kan vi tilby kundene våre bedre verktøy for planlegging, gjennomføring og måling av aktiviteter som skaper reell verdi", sier Engbork.

Det europeiske markedet for programvare innen event management er estimert til 50–52 milliarder kroner, der Nord-Europa står for en stor og raskt voksende andel. Etter flere år med hybridarbeid etter pandemien, øker etterspørselen etter målbare og skalerte event-løsninger som kobles direkte til salgs- og markedsføringsprosesser – et område både SuperOffice og Lyyti er godt posisjonert til å lede.

"Vårt oppdrag har alltid vært å gjøre event management enklere, samtidig som vi skaper mer meningsfulle møter mellom mennesker. Sammen med SuperOffice kan vi levere enda større verdi til kunder over hele Europa og samtidig øke tempoet i utviklingen av nye løsninger innen event-teknologi", sier Petri Hollmén, CEO i Lyyti.

Petri Hollmén, CEO  Lytti og  Lars Engbork, CEO  SuperOffice

Foto:  Petri Hollmén, CEO  Lytti og  Lars Engbork, CEO  SuperOffice

Kobler event-aktivitet til hele kundereisen 

For mange B2B-virksomheter er arrangementer blant de mest ressurskrevende aktivitetene i kundereisen. Samtidig er det sjeldent integrert med CRM-systemer.

"Med SuperOffice får vi mulighet til å koble eventene direkte til kundereisen. Et markedsteam kan for eksempel invitere kunder til webinar eller seminar via Lyyti, og automatisk følge påmeldinger, planlegge oppfølging og måle hvordan leads flyter inn i SuperOffice. For første gang kan salgs- og markedsavdelinger dokumentere og evaluere avkastning på sin event-aktivitet på en helhetlig måte", sier Hollmén.

Betydelige kommersielle synergier

Oppkjøpet styrker SuperOffice’ årlige gjentakende inntekter og åpner for umiddelbare kryss-salgsmuligheter mellom selskapenes kundebaser.

"SuperOffice og Lyyti har sammenlignbare kundeprofiler og forretningsmodeller. Det gir oss klare kommersielle synergier og styrker vår posisjon som Nordens ledende CRM-leverandør. I tillegg kan vi utnytte hverandres tilstedeværelse i delvis nye markeder og dermed vokse raskere internasjonalt", sier Engbork.

Et nordisk samarbeid med europeisk rekkevidde

Lyyti har særlig sterk posisjon i B2B-miljøer som profesjonelle tjenester, industri, høyere utdanning, offentlig sektor, konferanser, medlemsorganisasjoner og større selskaper. Dette er også segmenter hvor SuperOffice har høy markedsandel og sterk vekst. Oppkjøpet gir samtidig SuperOffice et tydeligere fotfeste i Finland, og selskapet vil nå aktivt søke nye partnere for å akselerere veksten i regionen.

"SuperOffice har brukt mer enn 35 år på å bygge tillit og sterke relasjoner i Europa. Vi ser frem til å bruke denne posisjonen til å ta Lyyti videre. Sammen kan vi introdusere Lyyti i nye nordiske og europeiske markeder langt raskere enn vi kunne gjort alene – samtidig som vi bevarer våre nordiske røtter og produktfilosofi", sier Hollmén.

Transaksjonen forventes fullført i løpet av fjerde kvartal 2025, med forbehold om nødvendige godkjenninger.

Om SuperOffice

SuperOffice er en ledende europeisk CRM-plattform med ambisjonen om å være det mest verdsatte CRM-valget for små og mellomstore virksomheter. Siden 1990 har vi hjulpet selskaper med å skape sterke og lønnsomme kunderelasjoner gjennom skalerbare løsninger som samler salg, markedsføring og kundeservice i én plattform. SuperOffice har kontorer i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland og Sveits, support-senter i Litauen og et bredt partnernettverk i Europa og Nord-Amerika. Les mer på www.superoffice.com.

For mer informasjon, kontakt:

Lars Engbork, CEO
Telefon: +45 22 69 28 68
E-post: lars.engbork@superoffice.com

Erlend Mohus, Chief Strategy & Acquisition Officer
Telefon: +47 91 77 27 56
E-post: erlend.mohus@superoffice.com

Tish Gilbert, Head of Communications and Brand
Telefon: +47 92 06 40 64
E-post: tish.gilbert@superoffice.com

Om Lyyti

Lyyti er en komplett event management-plattform som hjelper organisasjoner med å skape meningsfulle møteplasser. Uansett format – fysisk, digitalt eller hybrid – sørger Lyyti sine automatiserte funksjoner for registrering, kommunikasjon, rapportering og tilbakemeldinger for at hvert arrangement blir en suksess for både deltakere og arrangører. Les mer på www.lyyti.com.

For mer informasjon, kontakt:

Petri Hollmén, CEO
Telefon: +358 40 173 7777
E-post: petri.hollmen@lyyti.com

Back to articles