Oslo, Norge / Göteborg, Sverige
SuperOffice, en ledende europeisk leverandør av CRM-løsninger, kunngjorde i dag at de har kjøpt 100 % av aksjene i i-Centrum AB, et svensk programvareselskap som har vært en mangeårig partner og en nøkkelbidragsyter til SuperOffice-økosystemet. Oppkjøpet markerer selskapets første store strategiske steg etter at investeringsselskapet Axcel i juni 2025 gjorde en ny investering med mål om å akselerere vekst, produktutvikling og europeisk ekspansjon.
«Dette oppkjøpet handler om gjennomføring. Med Axcel i ryggen fremskynder vi planene for plattformen vår – vi bygger, kjøper og integrerer flere måter å skape verdi for kundene våre på», sier Lars Engbork, CEO i SuperOffice.
«i-Centrum er en betrodd partner som allerede spiller en viktig rolle i vårt økosystem. Nå knytter vi deres innovasjon og produkter nærmere plattformen vår, og ikke minst nærmere kundene våre.»
Utvider kjerneplattformen med modulbaserte, verdiskapende innovasjoner
i-Centrum er en ledende innovatør i SuperOffice app store og økosystem, kjent for å levere noen av de beste og mest brukte løsningene. De tilbyr svært konfigurerbare løsninger for serviceoppdrag i felt og tilbudshåndtering. Begge løsningene er skreddersydd for å effektivisere komplekse prosesser som blir stadig viktigere for moderne CRM-strategier. Porteføljen inkluderer også løsninger som hjelper selskaper med å automatisere prosesser for bookingsystemer og kontraktshåndtering.
Oppkjøpet integrerer disse verdifulle løsningene fullt ut i SuperOffice-plattformen og markerer en betydelig utvidelse av SuperOffice sitt fleksible CRM-økosystem. Alt blir tilgjengelig for alle SuperOffice-kunder, fullstendig integrert med kundenes eksisterende løsning.
I tillegg tilbyr i-Centrum ekspertrådgivning og skreddersydde løsninger som er tett tilpasset hver enkelt kundes unike behov. Deres tilnærming hjelper organisasjoner med å øke produktiviteten, få bedre innsikt og opprettholde god kontroll i sitt CRM-miljø.
«SuperOffice-kunder ønsker mer fleksibilitet, mer automatisering og mer verdi fra CRM», sier Engbork.
«i-Centrum sine løsninger leverer allerede dette i dag. Ved å ta dem inn i selskapet gjør vi det enklere å kjøpe, integrere og skalere på tvers av kundebasen vår.»
Skaper kundeverdi i hele Europa
i-Centrum bringer med seg utviklingsekspertise, sterke kunderelasjoner og en kundeprofil som passer godt med SuperOffice – noe som gjør oppkjøpet til en trygg investering med høy avkastning for å styrke plattformens kapasitet. De to selskapene samarbeider allerede tett, og fremover har de som mål å bygge enda sterkere relasjoner med kunder i Europa.
«Vårt oppdrag har alltid vært å hjelpe kundene med å få mer verdi ut av sin SuperOffice-løsning», sier Filip Vanthöm, grunnlegger og CEO i i-Centrum.
«Å bli en del av SuperOffice gir oss muligheten til å skalere løsningene våre og levere mer målbar verdi og innovasjon til enda flere kunder i hele Europa.»
Ved å integrere i-Centrum i SuperOffice-økosystemet tilfører man umiddelbart kommersiell kapasitet til SuperOffice, som muliggjør en raskere go-to-market-strategi over hele Europa, med ambisjoner om å øke adopsjon, produktivitet og kundetilfredshet.
Om SuperOffice
SuperOffice er en ledende og betrodd CRM-plattform for små og mellomstore bedrifter i hele Europa. Selskapet ble grunnlagt i Oslo i 1990, hvor hovedkontoret fortsatt ligger. Som et Software as a Service (SaaS)-selskap tilbyr SuperOffice skalerbare, modulbaserte løsninger som hjelper bedrifter med å håndtere alle kundekontaktpunkter innen salg, markedsføring og service. SuperOffice har kontorer i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland og Sveits, samt et kundesupportsenter i Litauen, og samarbeider med et sterkt partnernettverk i hele Europa og Nord-Amerika. Selskapet har i dag nærmere 300 ansatte. Mer informasjon finner du på https://www.superoffice.com
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Lars Engbork, CEO
Telefon: +45 22 69 28 68
E-post: lars.engbork@superoffice.com
Erlend Mohus, Chief Strategy & Acquisition Officer
Telefon: +47 91 77 27 56
E-post: erlend.mohus@superoffice.com
Tish Gilbert, Head of Communications and Brand
Telefon: +47 92 06 40 64
E-post: tish.gilbert@superoffice.com
Om i-Centrum AB
i-Centrum AB er et svensk teknologiselskap med fokus på CRM-relatert modulutvikling, app-integrasjoner og kundespesifikke arbeidsflytløsninger. I-Centrum’s produkter hjelper bedrifter med å effektivisere driften, forbedre produktiviteten og utvide CRM-verdien gjennom modulær innovasjon. Mer informasjon finner du på https://www.i-centrum.se
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Filip Vanthöm, CEO
Telefon: +46 70 41 99 96 0
E-post: filip.vanthom@i-centrum.se