SuperOffice introduserer fornyet merkevare for å støtte kunders vekst i krevende markedsforhold

Bilde SuperOffice re-brand

Mens veksten i Europa flater ut, styrker SuperOffice sin posisjon som CRM-plattformen for struktur, effektivitet og kommersielt fokus. 

Oslo, Norge - SuperOffice kunngjør i dag en fornyet merkevare og markedsposisjon som gjenspeiler selskapets forpliktelse til å hjelpe europeiske virksomheter med å vokse mer forutsigbart i en periode med moderat økonomisk ekspansjon. Med mange europeiske markeder som forventer vekst på kun rundt 1 % i 2025, og små og mellomstore bedrifter som rapporterer økt kommersielt press, søker selskaper verktøy som kan øke effektiviteten og gi bedre kundeinnsikt.

“I dag opererer 40 % av europeiske virksomheter fortsatt uten et CRM-system”, sier Lars Engbork, CEO i SuperOffice. “I tregere markeder handler vekst om å gjøre det som betyr mest, mer effektivt. Vi fokuserer på en CRM-plattform som er enkel å bruke, lett å ta i bruk og kraftfull der det teller. Kunder som bytter til SuperOffice opplever opptil 30 % høyere produktivitet, fordi teamene jobber smartere, er samkjørte i større grad og skaper mer stabile inntekter.”

Denne retningen handler om å skape bedre forutsetninger for vekst og fremgang. Den samsvarer også med det bredere økonomiske bildet som norske bedrifter opererer i i dag. Med en forventet vekst i fastlandsøkonomien på rundt 1,7 % i 2025 (OECD), blir virksomheter bedt om å skjerpe fokuset på hvor innsatsen og arbeidet skaper mest verdi. SuperOffice støtter dette skiftet ved å hjelpe selskaper med å bygge sterkere kundeforhold og mer forutsigbare inntekter.

Denne strategiske reposisjoneringen bygger på betydelige forbedringer i SuperOffice-produktet det siste året. Selskapet har introdusert en oppdatert produktopplevelse som samler salg, markedsføring og kundeservice i én felles løsning, støttet av AI-forbedrede arbeidsflyter som effektiviserer oppgaver og gir bedre innsikt i kundearbeidet. Team som bruker SuperOffice rapporterer opptil 20 % flere registrerte salgsmuligheter, drevet av tydeligere struktur og kontinuerlig AI-støtte.

Merkevarekampanje: “Pipeline Anxiety – Get it out of your system and into ours”

For å støtte lanseringen introduserer SuperOffice i dag kampanjen “Pipeline Anxiety: Get it out of your system and into ours”, utviklet sammen med det prisbelønte globale byrået AKQA. Kampanjen viser hvordan fragmenterte arbeidsprosesser og manuelle rutiner skaper press og bremser salget. Den første filmen, “Too late, buddy”, viser kostnaden av manglende detaljer, og hvor tydelig alt blir når team jobber i ett felles CRM-system. Se filmen her. Last ned kampanjebilder og pressemateriell her.

Styrker markedsposisjonen

“Vi reposisjonerer oss med et klart formål,” sier Bettina Berntsen, CMO i SuperOffice. “I et marked preget av svakere vekst og økende kostnadspress blir CRM i økende grad et strategisk virkemiddel for bærekraftig, kundeorientert vekst. Et CRM-system gir deg innsikten du trenger for å ta bedre beslutninger, strukturen til å skalere og fokuset til å investere tid der den har størst effekt – hos kundene dine. Med dokumenterte resultater, lokale team i alle våre markeder og en plattform bygget for fremtiden, er vi trygge på at vi er store nok til å bidra til å endre hvordan virksomheter vokser, og samtidig være nære nok til å forstå dem og levere verdi som er tilpasset deres behov.”

Markedskontekst:

  • Økonomisk vekst i euro-området anslås til ~1,0 % i 2025
  • SMB Business-Climate Index: 70,6 (rett over resesjonsgrensen)
  • Norges forventet vekst i fastlandsøkonomien er på rundt 1,7 % i 2025

Den fornyede merkevaren og kampanjen lanseres i dag i alle SuperOffice sine europeiske markeder. Mer informasjon er tilgjengelig den 17.november på https://www.superoffice.no/ditt-nye-crm.

Om SuperOffice

SuperOffice er en ledende og erfaren CRM-plattform for små og mellomstore bedrifter i Europa. Selskapet ble grunnlagt i Oslo i 1990, hvor hovedkontoret fortsatt ligger. Som et Software as a Service (SaaS)-selskap tilbyr SuperOffice skalerbare, modulbaserte løsninger som hjelper virksomheter med å håndtere alle kundekontaktpunkter på tvers av salg, markedsføring og kundeservice. SuperOffice har kontorer i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland og Sveits, samt et kundesenter i Litauen, og samarbeider med et sterkt partnernettverk i hele Europa og Nord-Amerika. Selskapet har i dag nærmere 300 ansatte. For mer informasjon, besøk https://www.superoffice.com/

Pressekontakt:

Tish Gilbert, Head of Communications and Brand
Phone: +47 92 06 40 64
Email: tish.gilbert@superoffice.com

Intervjuer tilgjengelig på forespørsel:

Lars Engbork, CEO
Phone: +45 22 69 28 68
Email: lars.engbork@superoffice.com

Bettina I. Berntsen, CMO
Phone: +47 92 43 97 33
Email: bettina.berntsen@superoffice.com

Emilie Nøss Wangen, Adm. Direktør Superoffice Norge AS
Phone: +47 4550 1994
Email: emilie.wangen@superoffice.com

Om AKQA

AKQA er et globalt design- og innovasjonsbyrå som spesialiserer seg på å utvikle digitale produkter og tjenester som transformerer merkevarer og beriker liv. Med tilstedeværelse i over 20 land og et team på mer enn 3 000 fagpersoner, kombinerer AKQA kreativitet, teknologi og strategi for å levere banebrytende løsninger på tvers av bransjer. Byrået er anerkjent med prestisjetunge priser som Cannes Lions Grand Prix og Fast Company’s Innovation by Design. AKQA er en del av WPP og fortsetter å lede an innen AI-drevne opplevelser, bærekraftig design og digital transformasjon. For mer informasjon, besøk https://www.akqa.com/

Intervjuer tilgjengelig på forespørsel:

Steffen Blauenfeldt Otkjær, Managing Director, AKQA Denmark
Telefon: +45 40 64 28 30
E-post: steffen.otkjaer@akqa.com

Back to articles