Bli en del av Thrive - en helt ny serie med artikler designet for å hjelpe deg med å skape vekst

Illustrasjon av stjerner

CRM-løsning med personvern i sentrum

25. mai 2018 trådte den nye europeiske personvernforordningen, The General Data Protection Regulation (GDPR), i kraft. I Norge var denne datoen 20.juli. Loven krever at alle bedrifter må følge nye og strengere regler om personvern, eller risikere store bøter. Nye GDPR-funksjoner i SuperOffice CRM hjelper deg å administrere formålene bedriften din har for å lagre persondata, kommunisere og samhandle med kunden dine. Vi har samlet all vår informasjon om avtaler og personvern i et eget Personvernsenter: www.superoffice.no/personvern

Lagre og administrere samtykker

Bedrifter må ha en grunn for hvorfor de lagrer persondata, og dette må dokumenteres. Bruk SuperOffice CRM for å registrere de samtykkene du har fra hver enkelt kontaktperson i bedriftens database og hvordan samtykkene ble innhentet (hvor, når og av hvem). Systemet gjør det også enkelt å loggføre det juridiske grunnlaget (hjemmel).

Illustrasjon av skyer
Smilende kvinne kontor

La kundene fortelle deg hva de ønsker å motta

Få full kontroll på hvilket innhold noen har takket ja til å motta fra dere. Skreddersydde funksjoner sikrer at dere ikke sender e-postmarkedsføring til personer som ikke har gitt sitt samtykke til nettopp det.

Rapportere og håndtere datainnbrudd

Det er bedriftens ansvar å sørge for at personlige opplysninger forblir private. Hvis det har vært datainnbrudd som kan få følger for enkeltpersoners opplysninger krever den nye personvernloven at disse hendelsene blir rapportert og håndtert umiddelbart. Du kan enkelt sette opp og bruke SuperOffice Service som et verktøy som effektivt fanger opp og håndterer slike hendelser på riktig måte.

Bestem hvem som kan se hva

Det er bedriftens ansvar å sørge for at personlige opplysninger forblir private. Hvis det har vært datainnbrudd som kan få følger for enkeltpersoners opplysninger krever den nye personvernloven at disse hendelsene blir rapportert og håndtert umiddelbart. Du kan enkelt sette opp og bruke SuperOffice Service som et verktøy som effektivt fanger opp og håndterer slike hendelser på riktig måte.

Illustrasjon av stjerner i sirkel

Skap tillit gjennom åpenhet

Med skreddersydde personvernfunksjoner i SuperOffice CRM får du hjelp til å etterleve kravene i den nye personvernforordningen. Du viser også at du er opptatt av personvernet til kundene dine. Dermed kan dere bygge langsiktige og sterke kundeforhold basert på tillit.

Ditt GDPR-klare CRM-system

GJØR EN FORSKJELL

Thrive er et helt nytt konsept fra SuperOffice. Målet vårt er ganske enkelt – å hjelpe deg å vokse. Som medlem av Thrive får du tilgang til dagens trender, strategier og unikt innhold.