CRM-løsning med personvern i sentrum
25. mai 2018 trådte den nye europeiske personvernforordningen, The General Data Protection Regulation (GDPR), i kraft. I Norge var denne datoen 20.juli. Loven krever at alle bedrifter må følge nye og strengere regler om personvern, eller risikere store bøter. Nye GDPR-funksjoner i SuperOffice CRM hjelper deg å administrere formålene bedriften din har for å lagre persondata, kommunisere og samhandle med kunden dine. Vi har samlet all vår informasjon om avtaler og personvern i et eget Personvernsenter: www.superoffice.no/personvern
Lagre og administrere samtykker
Bedrifter må ha en grunn for hvorfor de lagrer persondata, og dette må dokumenteres. Bruk SuperOffice CRM for å registrere de samtykkene du har fra hver enkelt kontaktperson i bedriftens database og hvordan samtykkene ble innhentet (hvor, når og av hvem). Systemet gjør det også enkelt å loggføre det juridiske grunnlaget (hjemmel).

La kundene fortelle deg hva de ønsker å motta
Få full kontroll på hvilket innhold noen har takket ja til å motta fra dere. Skreddersydde funksjoner sikrer at dere ikke sender e-postmarkedsføring til personer som ikke har gitt sitt samtykke til nettopp det.
Rapportere og håndtere datainnbrudd
Det er bedriftens ansvar å sørge for at personlige opplysninger forblir private. Hvis det har vært datainnbrudd som kan få følger for enkeltpersoners opplysninger krever den nye personvernloven at disse hendelsene blir rapportert og håndtert umiddelbart. Du kan enkelt sette opp og bruke SuperOffice Service som et verktøy som effektivt fanger opp og håndterer slike hendelser på riktig måte.
Bestem hvem som kan se hva
Å dele informasjon er kjernen i en CRM-løsning. Men det kan, av personvernrettslige hensyn, finnes informasjon som ikke alle i bedriften din skal ha tilgang til. Ny funksjonalitet gjør at du enkelt kan lage regler for hvem som kan se og redigere bestemte typer informasjon.
Skap tillit gjennom åpenhet
Med skreddersydde personvernfunksjoner i SuperOffice CRM får du hjelp til å etterleve kravene i den nye personvernforordningen. Du viser også at du er opptatt av personvernet til kundene dine. Dermed kan dere bygge langsiktige og sterke kundeforhold basert på tillit.
Ditt GDPR-klare CRM-system
Personvern er ikke lenger noe som legges til en eksisterende applikasjon eller programvare. Personvern er en sentral del av arkitekturen og funksjonaliteten. Du kan være trygg på at personvern er essensielt i alle fasene av våre utviklingsprosesser.
GDPR stiller strengere krav til sikker lagring av persondata og henviser til ISO 27001-sertifisering, for å vise at informasjonssikkerhet tas på alvor på alle nivåer i organisasjonen. Data som lagres i SuperOffice CRM Online – vår løsning i skyen – er beskyttet av et SO 27001-sertifisert Information Security Management System. Alle dataene lagres i Europa.
Når du importerer data til SuperOffice CRM kan du bruke funksjonen for masseoppdatering for å gjøre dataene ”GDPR-klare”.
GJØR EN FORSKJELL
Thrive er et helt nytt konsept fra SuperOffice. Målet vårt er ganske enkelt – å hjelpe deg å vokse. Som medlem av Thrive får du tilgang til dagens trender, strategier og unikt innhold.