Hater selgere CRM?

Les mer
SuperOffice har blitt ryggraden i vår bedrift.
Erik Hagelien Salgsdirektør

Hans H. Schive AS ble etablert i 1963. De er 13 ansatte og har i en årrekke utviklet, produsert og levert høy avanserte batteriløsninger og elektroniske komponenter. De konsentrerer leveransene sine hovedsakelig mot Offshore næringen.

Utfordringen

Bedriften jobber med store komplekse prosjekter mot inn- og utland og hadde mye dokumentasjon som måtte arkiveres. Alle de ansatte hadde egne systemer lagret lokalt på sin PC. Ledelsen var derfor nødt til å finne en felles løsning hvor alle kunne ha tilgang til all dokumentasjon. Sporbarhet var også et viktig tema. Det var viktig å lett kunne finne tilbake til kundekorrespondanse og signerte avtaler i forbindelse med de ulike leveransene.

SuperOffice holder oss i ørene og sikrer en god kundebehandling i alle ledd.
Erik Hagelien Hans H. Schive AS

Resultatet

"Resultatet ble utrolig bra", forteller salgsdirektør Erik Hagelien. Ved hjelp av SuperOffice så har vi nå implementert både prosjektdelen og salgsprosessen og samlet alt på ett sted. "Hverdagen til den enkelte medarbeider har blitt enklere. Det ble lett å jobbe mer effektivt og alle fikk en helt annen oversikt enn det man hadde hatt tidligere. Det var kjempefint å se hvordan de andre jobbet. Resultatet ble så bra at de som hadde vært skeptiske til endringen nå var blitt de som var mest positive til systemet. Nå kunne de selv se nytteverdien det gav dem og det gikk nesten litt sport i hvem som registrerte mest og benyttet SuperOffice best. Plutselig var vi i stand til å sende ut markedskampanjer med et spisset budskap til akkurat de kundene vi ønsket å nå".

"Vi har store, komplekse og tidkrevende salgsprosesser som kunne oppleves som litt rotete og uoversiktlige. Med SuperOffice føler vi oss mer proffe! uttrykker Hagelien. Det er akkurat som SuperOffice holder oss litt i ørene og sikrer en god kundebehandling i alle ledd. Nå lever vi opp til de kravene vi stiller til oss selv".

Det er ikke så mange kunder i CRM-basen til Hans H. Schive AS, kanskje 250, men det er mye dokumentasjon og kommunikasjon knyttet til hver enkelt kunde. "For oss er kanskje den aller største verdien den orden og oversikt vi har fått internt", forklarer Hagelien. "Vi har flere ganger blitt reddet fra tap av store summer fordi vi har kontroll på dokumentasjon og lett finner igjen alt som har blitt kommunisert og de avtaler som er inngått". 

"Vi anbefaler SuperOffice CRM på det sterkeste nettopp på grunn av brukervennlighet og måten systemet hjelper oss med å følge opp kundene på en mye mer profesjonell måte. SuperOffice har blitt ryggraden i vår bedrift", avslutter Hagelien.

Gevinster:

  • Sporbarhet og oversikt over avtaler sikrer økonomisk kontroll
  • Det er blitt lett å jobbe mer effektivt
  • Markedsaktiviteter med rett budskap til rett målgruppe